lördag, december 31, 2011

Bäst före datum...eller Gott Nytt År!

Dags för sammanfattning av året som gått, och det är klart att det varit både höjdpunkter och tom lågvattenmärken på sina håll.
Mitt 2011 har mestadels varit bra om än skador och sjukdom fördunklat tillvaron sista halvan av året. Men jag börjar väl från början...

Vintern: Lugn start, kallt med mycket snö förståss (lite väl mycket tom) men det gör att det blir ljusare iaf, firar födelsedagen på Arlanda och Flygplanshotellet tillsammans med moster eftersom resan till Mexico äntligen blir av.
Isla Holbox, underbart paradis. Lugnt och verkligt rofyllt och precis vad kropp & själ behöver.
Missade naturligtvis inte att besöka Chitzen Itza, Mayakulturens högborg och underverk helt enkelt.

Hemkomsten till Sverige innebar s t o r temperatur växling, från  plus 26-29 grader till närapå minus 20 grader, hugaligen. Å sen blev det sånt snökaos den 11 februari att bussarna snöade in totalt. Första bussen från Orminge gick strax före lunchtid, många som bodde närmare stan eller sina jobb iaf, fick ta sig dit pulsandes i snödrivorna. Snöröjarna var väl de som hade mest hett om öronen förutom SJ och SL när inga kommunikationer fungerade som det skulle.

Nåväl, några veckor senare var vägarna farbara igen s a s och det var dags för lite judotävlingar igen, Junior SM gick i Norrköping och vi åkte naturligtvis dit för att kolla våra kompisar. Carla tog brons i Öppenklass men missade tyvärr semifinalen i sin egen viktklass.Ina hjälpte till att coacha, vi var förståss fler från klubben där och stöttade!

Våren: Rullar på som vanligt med jobb och helger, och ännu en judotävling. Nu blev det ett elddop för mig då jag testades ordentligt för att äntligen erhålla min D-licens. 
Förutom att Ina graderade sig till 1 dan i Lindesberg som var ett stort mål för henne, blev det ännu ett steg avklarat i mina mål inom judon, dels fick jag ett stort uppdrag att döma på en av Sveriges största tävlingar med judokas från många länder, dels fick jag äntligen brunt bälte.
Att min axelskada debuterade i samma veva är väl något som jag kanske valt att förtränga.

Sommaren: Mitt "stora" inredningsprojekt inleddes med att dra om all el (härav nödd och tvungen, pga habrovinker utförda av förre ägaren) köpa ny spis, senare ta bort en vägg och få ett "nytt" kök. Så nog hände det en hel del positiva saker trots allt. Semestern blev en roadtrip igen norröver, härligt om än alldeles för kort.

Hösten: Operation av axel, rehabträning och jobb... Riksdomarkonferens, JSwop, SJO och Lag- Veteran SM har besökts och dokumenterats även i denna blogg. Jag har dessvärre inte kunnat döma något förutom på klubbens eget KM, men det kändes hoppfullt så kanske att nästa år ska kunna innebära lite mer tävlingar som jag får döma på.

Så till slut önskar jag er alla ett underbart Gott Nytt ÅR, 2012.
För mig blir det ju en milstolpe i sig att passera detta magiska datum, bäst före datum kanske tom om man vill känna det så.
Funderar just som bäst på nya projekt eller mål att uppnå under året som kommer.


Inga kommentarer: