måndag, december 31, 2012

Va' vad det som hände?

Som alla andra funderar man ju på vad som hänt under året, om det hänt nå't eller varför?

Ja just ja... 2012 var ju ett jubileumsår. Fyllde 50 i början av året, åkte till Helsingfors och återupptog kontakten igen med en "gammal" vän. Vi som inte setts på mer än 35 år, fantastiskt.
Jubileumet firades i all enkelhet med mina nära & kära.

Våren tillbringades mycket med att pendla till Luleå, mycket utvecklande och roligt. Väckte samtidigt en hel del tankar. Tankar som börjar senare under året utvecklas till en plan. (Men nu gick jag ju händelserna i förväg)

En till student kläcktes minsann också i familjen... Så nu är de vuxna, båda två (!?)

Sommaren då, en vecka i skärgården på en ö... Vilsamt minsann då jag och moster var ensamma på ön.

Semestertrippen gick förståss norröver igen, nu hade jag med Jim som hjälpförare och som var med första veckan i Umeå. Sen drog jag vidare till Luleå... Underbart vilken semester jag hade i år. Å som sagt planen började ta form redan i de många samtalen med mina goda vänner.

Judon då? Hela året har väl mest gått i rehabträningens tecken, även om jag varit tränarassistent i barngrupperna några gånger, och startat upp en tjejgrupp på söndagarna. Två SJO har jag dömt under året, och varit på riksdomarkonferensen. MEN det kommer mer nästa år, både som aktiv och som domare. Redan den 4 januari blir det en smakstart!

Julen har firats med Jim, moster och kusinen, nyårsafton blir lugnt och fint här hemma. Bara jag och Jim.

Lite småmysigt ändå... <3 nbsp="nbsp">
Gott Nytt år på er alla vänner.

Inga kommentarer: