söndag, december 02, 2012

Redan advent & Livssituationen?

1:a advent 2012, redan?
Senaste dagarna har det både fallit en hel del snö och kallt har det också blivit. Härligt. Såna här vinterdagar älskar jag.
Riktig vinter... Inte slask och blötsnö.
När det är så här minskar hemlängtan till mina gamla hemtrakter något.
Men vem vet... att rycka upp bopålarna för att flytta 100 mil norröver igen, hm mja ... tanken är inte obehaglig om jag säger så.

Uppmuntran från flera håll bland nära, kära och även från sk "proffessionella" livsstilstyckare s a s, menar på att det vore bra om jag "ser över min livvsituation" av rena rama hälsoskäl, att min kropp skulle må mycket bättre om jag verkligen gjorde verklighet av min dröm.

Har fått hemläxa av "proffset", aktivt söka ett alternativ till det jag har nu, och de praktiska lösningarna kan man få hjälp med. Vara öppen och ärlig med mina planer. Jomenvisst. Vi säger väl så då...

Inga kommentarer: