fredag, januari 27, 2012

Fantastiskt- nu är det "bäst-efter-datum" som gäller.
Att fylla 50 har aldrig varit en mardröm eller en noja för mig, endast ett mål på vägen. Faktum är att man ska vara glad att man faktiskt kommit hit, det är så ruskigt stor del av världens befolkning som aldrig blir 50.
Så jag är glad, jag har så otroligt många härliga nära och kära som visat så mycket omtanke, jag blir riktigt varm i hjärtat.
Själva bemärkelsedagen firade jag tillsammans med min kära moster på kryssning och i Helsingfors där jag fick äntligen återse Gunilla. Vi som inte setts sen vi var riktigt unga, men att återse var aldrig konstigt eller så, helt naturligt som  att bara fortsätt där man var och återge om än ytligt vad som hänt sen sist. Vi kom överens om att nästa gång blir vistelsen längre så man hinner med mer djupare kontakt.



När jag kom tillbaka på jobbet så hade mina kompisar pyntat med guldkrusiduller och ballonger...
Jättefint "bus" och det fick hänga kvar hela veckan. Idag fredag var det dags för uppvaktning från ALLA kollegorna och jag blev så glad att det var så många som kom på fredagsfikat, med tårta förståss!

Min chef Håkan höll tal och jag utsattes för frågesport med ett antal frågor i olika kategorier..
(Träning inför min utmaning i Vem vet mest senare i vår). Jag fick godkänt, och jag överraskade nog alla mest med att jag kunde frågan -Vilket år vann Anders Gärderud OS guld?- Vem var den andre svensken som var med i samma lopp? Nu kunde jag både året och tiden, 8.08,48 - vem som blev trea -Baumgarten- var OS gick, Montreal och att det var Dan Glans som blev sexa!
Sen jag fick ännu en fråga som gällde Glans, Vem är hans kände brorson - Johan Glans förstås.
Men där fick jag tänka till lite. (Det var ju inte en sportfråga)
Fick så fina presenter - Presentkort från mina kollegor - Helheten - till valfri behandling, härligt då kommer mina fötter äntligen att få njuta ett tag igen.
Även LPS förärade mig ett presentkort - Mio - så nu kan jag äntligen måttbeställa en sänggavel!
Tack   Tack   Tack!!





På det hela taget ett kalas som hette duga! Om några veckor blir det dags att fira igen, eftersom jag inte fick tag på någon lokal så blir det hemmavid, men vi ska nog få plats, finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Inga kommentarer: